Menu
EUR
Horeca partnerships met IENS, AH en DiningCity

Horeca partnerships met IENS, AH en DiningCity

Door: Ivo Hu Reacties: 0

Partnership met horeca: goudmijn of wassen neus? 

IENS.nl die weer in zee gaat met Albert Heijn. Reviewwebsite DiningCity die de Restaurant Week organiseert. Consumenten lijken te smullen van deze partnerships en restaurants zitten vol. Maar hoe smakelijk zijn deze actie nu werkelijk voor de ondernemer?

“Restaurantzegeltjes erbij, meneer?”, vraagt de dame achter de kassa van de Appie. Bij elke tien euro aan boodschappen ontving u deze zomer een restaurantzegel. Met een volle kaart krijg je het tweede driegangenmenu of tweede lunch gratis bij door IENS.nl geselecteerde restaurants. Dineren voor de helft van de prijs - de consument plakt zich een ongeluk. De actie van Albert Heijn en IENS.nl leverde vorig jaar ongeveer een miljoen reserveringen op.


 

10.000 euro verlies

Klinkt als een goudmijn, al zijn de meningen over het succes verdeeld. Op de website van Misset Horeca deelt een restauranthouder zijn onvrede. “Heel leuk dat je restaurant vol zit, maar uiteindelijk kom je bedrogen uit. Ik wil collega-ondernemers hiervoor behoeden. Bezwijk niet voor de actie met als reden: als de collega’s wel meedoen, lopen mijn gasten weg. Maak eerst een rekensom voor jezelf voordat je ja zegt”, schrijft Misset Horeca. Uiteindelijk kostte de actie de eigenaar 10.000 euro. De extra personeelskosten niet meegerekend.

Minder kwaliteit

Volgens hem beweert IENS.nl dat je winst kunt maken door drankverkoop. “De drankomzet kan nimmer het verlies goedmaken”, vertelt de restaurateur aan Misset Horeca.
Vanuit de horeca klinken meer smalende betogen. “Een menu van dertig euro voor twee personen laat vijftien euro als menuprijs over. Hier mag je nog twee euro per couvert aan fee over betalen. Als restaurateur houd je dus dertien euro per persoon over. Dit gaat dus ten koste van product en kwaliteit’, aldus een andere restauranthouder.


Ook vol in de winter

Niet iedereen spouwt met kritiek. Een andere ondernemer beweert juist veel baat te hebben bij de actie van Appie en IENS.nl. “Als de grijze, koude maanden eraan komen vinden wij het ook heerlijk om het restaurant vol te hebben. Dat is met deze actie zeker mogelijk. Vorig jaar veel plezier van gehad”, zo valt te lezen op de Facebook-pagina van Misset Horeca. 


Wat vindt u?

Nu zijn wij benieuwd hoe u als horeca ondernemer tegen dergelijke acties aankijkt. Supporten of juist boycotten? Laat uw reactie hieronder achter.


 


Reacties (0)

There are no comments yet, be the first one to comment
Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal excl. btw
€0,00
Bestel nog voor €100,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!