Garantie en service

Ervaart u een storing of heeft u onderhoud nodig aan een van onze producten? Onze monteurs helpen u graag verder. Let op, hier zijn mogelijk kosten verbonden. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Kosten voor een vervangend onderdeel
  • Voorrijdkosten
  • Arbeidskosten per uur
  • Parkeerkosten
  • Kosten voor overig (klein)materiaal of koudemiddel

Garantie
Valt een storing binnen de fabrieksgarantie dan wordt dit kosteloos voor u verholpen. Fabrieksgarantie is van toepassing op technische onderdelen die een storing veroorzaken door een fabricagefout of een andere soort tekortkoming van dit onderdeel. Wij verhelpen deze storing door het onderdeel dat de storing veroorzaakt kosteloos naar u op te sturen of voor u te vervangen. De fabrieksgarantie verschilt per product en merk. Dit kan variëren van 1 tot 5 jaar. De fabrieksgarantie staat per product vermeld op de productpagina.

Er zijn ook situaties die zijn uitgesloten van fabrieksgarantie.

Storingen die gebruiker na het raadplegen van de klantenservice van HorecaRama (eenvoudig) zelf kan oplossen valt buiten garantie. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:

  • Indrukken van een reset knop wanneer de maximaal beveiliging in werking treedt
  • Ontkalken of schoonmaken van een apparaat
  • 24 uur ontdooien van een koel- of vrieskast
  • Het correct zetten van instellingen van een apparaat

In dit geval helpen wij u van afstand verder om snel tot een oplossing te komen.

Een apparaat dat niet (goed) functioneert in verband met onjuiste installatie valt buiten garantie. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:

  • Er is geen correcte stekker gemaakt of onvoldoende stroom capaciteit
  • Er is onvoldoende gas capaciteit
  • Er is onvoldoende water capaciteit of geen afschot bij de waterafvoer
  • Gas apparatuur waarbij de branders niet zijn afgesteld
  • Het apparaat staat buiten of niet waterpas opgesteld
  • Het ontbreken van (water)filters of andere installatiematerialen voor een correcte werking

In dit geval kunt u contact met ons opnemen voor installatieservice door onze monteurs

Gebruikersschade en achterstallig onderhoud valt niet onder garantie. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:

  • Gebroken glas
  • Waterschade
  • Deuk in apparaten
  • Een condensor van koel- en vriesapparatuur dat niet is gereinigd
  • Apparatuur met water dat niet is ontkalkt
  • Apparatuur dat niet is schoongemaakt

Slijtage onderdelen vallen niet onder garantie. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:

  • Rubbers en lagers
  • Hang- en sluitwerk
  • Scharnieren
  • Thermokoppels

Carry-in en on-site garantie
Carry-in garantie geldt voor producten die redelijkerwijs te tillen zijn (tot 40kg). U kunt dit product bij ons langs brengen in Rotterdam of per postpakket opsturen. Is het product zwaarder, zoals bijvoorbeeld een koelkast, oven of vaatwasser, dan verzorgen wij on-site garantie. In overleg met u plannen we een monteur in die bij u op locatie langs komt om de storing te verhelpen.