Productcategorieën

*Ruim 9000 producten op werkdagen voor 15:00 besteld, de volgende dag in huis

X
Geen producten gevonden...
  • Snel geleverd
  • Laagste prijs garantie
  • Simpel bestellen
  • Deskundig advies
  • Showroom
  • 40.000+ artikelen

Automatisering in de horeca: ook interessant voor de gast?

  • Geplaatst op
  • Door Ivo Hu
  • 0
Automatisering in de horeca: ook interessant voor de gast?

Bestellen via een app of in een restaurant via de tablet, we doen het tegenwoordig allemaal. Heeft dit toegevoegde ook waarde voor de gast?

Automatisering in de horeca: ook interessant voor de gast?

Big data is ook een hot topic in de horeca. Dankzij geautomatiseerde kassasystemen zien we on the fly precies welke collega wat verkoopt, wat de dagomzet is en hoe het met de voorraad staat. Maar voegt automatisering ook iets aan de hospitality? Het antwoord vinden we in New York. 

Betalen via smartphones, iPhones om bestellingen op te nemen, kassasystemen die slimmer zijn dan de gemiddelde boekhouder. Automatisering in de horeca maakte de afgelopen jaren flinke stappen. Interessante ontwikkelingen voor u als ondernemer. Binnen een paar klikken verzamelt u alle belangrijke data die u nodig heeft. Informatie waar u uw bedrijfsvoering op aan kunt passen om nog slimmer en efficiënter te werken.

 

Hospitality app

Maar de gast, wat heeft hij aan die automatiseringen? Dat hij online een tafel kan reserveren is tegenwoordig een vanzelfsprekendheid. Dus hoe kun je de gast verrassen met behulp van technologie? Amerikaanse techondernemers introduceren een hospitality-applicatie die werkt met de Apple Watch. De New Yorkse restaurateur en horecamiljonair Danny Meyer experimenteert met dit nieuwste snufje. Bedrijfsleiders en sommeliers krijgen een Apple Watch om waarop zijn informatie ontvangen over bijvoorbeeld een VIP-gast die binnenkomt, wanneer een gast plaatsneemt aan tafel of als een gerecht op de menukaart is uitverkocht.




Gast verrassen

Allemaal informatie om mee in te spelen op de verwachting en behoeftes van de gast. Je kunt ‘m een stap voor zijn. Daarmee verras je de gast. Bijvoorbeeld: de bedrijfsleider kan een collega via de app inseinen wanneer een groepje eters klaar zijn met hun diner. De collega kan alvast de jassen van de gasten uit de garderobe vissen. Kleine dingen die verschil maken. De mogelijkheden van de applicatie gaan nog veel verder. Gasten kunnen een reservering maken, hun eetgenoten uitnodigen en een groep aanmaken. Dreigt een van de gasten later te komen dan de afgesproken tijd, dan brengt hij het restaurant via de app op de hoogte. Geen gedoe meer met telefoontjes plegen. 

 

Visie op betere service

Of de applicatie een succes wordt, moet nog blijken uiteraard. De techniek geeft in elk geval duidelijk een denkrichting en een visie aan om de gast beter van dienst te zijn en ook achter de schermen efficiënter te werken. Meer weten over deze ontwikkelingen? Hier lees je alle ins and outs over de hospitality app. 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden